Κώδικας Δεοντολογίας διακανονισμού οφειλών

Δικηγόρος Βορδώνη Χρυσούλα

Κώδικας Δεοντολογίας διακανονισμού οφειλών

28/03/2018 Νόμος Κατσέλη Προστασία κατοικίας Ρύθμιση Δανείων 0
nomos-katseli---dikigoros-vordoni-nikaia.gr

Ο Κώδικας Δεοντολογίας καθιερώνει αρχές, κανόνες και βέλτιστες πρακτικές τόσο για τις δανείστριες τράπεζες όσο και για τους δανειολήπτες με στόχο την ρύθμιση ή τον οριστικό διακανονισμό οφειλών σε καθυστέρηση, λαμβάνοντας υπόψη τις δυνατότητες και ιδιαιτερότητες κάθε δανειολήπτη.

Στον Κώδικα η Τράπεζα της Ελλάδος καλεί τις τράπεζες να προχωρούν σε ουσιαστικές ρυθμίσεις των κόκκινων δανείων ιδιωτών, στα οποία περιλαμβάνονται και τα δάνεια προς πολύ μικρές επιχειρήσεις. Από τις ρυθμίσεις δεν εξαιρούνται τα ιδιωτικά δάνεια που έχουν δοθεί με εγγύηση του Ελληνικού Δημοσίου. Ωστόσο, πρέπει να υπάρξει συναίνεση του δημοσίου για την ρύθμιση εφόσον κάτι τέτοιο προβλέπεται στην σύμβαση του δανείου.

Προβλέπεται η τήρηση 5 σταδίων επικοινωνίας και συγκεκριμένα στο πρώτο στάδιο αναφέρεται η επικοινωνία με τον δανειολήπτη, στο δεύτερο στάδιο η συγκέντρωση οικονομικών και άλλων πληροφοριών, στο τρίτο η αξιολόγηση των οικονομικών στοιχείων, στο τέταρτο γίνεται πρόταση των κατάλληλων λύσεων στον δανειολήπτη, εφόσον φυσικά αυτός έχει χαρακτηρισθεί συνεργάσιμος ενώ στο τελευταίο στάδιο έχουμε την διαδικασία εξέτασης τυχόν ενστάσεων από μια τριμελή επιτροπή, η απόφαση της οποίας θα είναι έγγραφη, και αιτιολογημένη.

Ειδικότερα η λειτουργία του Κώδικα ενεργοποιείται σε περίπτωση μη εμπρόθεσμης καταβολής της δόσης, εν όλω ή εν μέρει, η τράπεζα αμέσως επικοινωνεί με τον δανειολήπτη προκειμένου να του παράσχει συμβουλευτικού χαρακτήρα υπηρεσίες για την αντιμετώπιση της καθυστέρησης. Αν η καθυστέρηση ξεπερνά τις 30 ημέρες κάθε ίδρυμα εφαρμόζει τα προαναφερθέντα στάδια, και εάν ο δανειολήπτης δεν ανταποκριθεί, αποστέλλεται δεύτερη επιστολή μόνο όταν η δανειοδότηση αφορά την πρώτη κατοικία η οποία και θα αποτελέσει το αντικείμενο της εκτέλεσης. Εάν η τράπεζα και ο δανειολήπτης δεν συμφωνήσουν σε κάποια λύση, τότε η διαφωνία τους μπορεί να επιλύεται εξωδικαστικά από τα αρμόδια δικαστήρια, μέσω του Συνηγόρου του καταναλωτή ή άλλων φορέων με αντικείμενο τη διαμεσολάβηση.

Ο κώδικας προβλέπει ρύθμιση με όρους ανάλογους των προβλεπόμενων στο άρθρο 9 του νόμου Κατσέλη ή οριστική διευθέτηση με εκποίηση του ακινήτου.
Οι λύσεις προς τους δανειολήπτες χωρίζονται σε τρεις κατηγορίες ανάλογα την οικονομική κατάσταση του δανειολήπτη και λαμβάνοντας υπόψη ότι πρέπει να καλύψει τις εύλογες δαπάνες διαβίωσης.

 

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.